niedziela, 15 stycznia 2012

Karnawałowe ciastka cebulowe


W kilku miejscach w Internecie znalazłam ciastka cebulowe i postanowiłam je zrobić na imprezę karnawałową, jako, że nie miało być słodkości, tylko przekąski do wina i innych napojów procentowych:-)
ciastka wyszły bardzo ciekawe - Maestro stał się ich głównym wielbicielem, więc i następnego dnia po imprezie zrobiłam je ponownie i teraz już je będę mogła z zamkniętymi oczami robić w dowolnej chwili:-)

 Dodałam i wymieszałam:
1 szklankę mąki pszennej
1 szklankę mąki razowej
1 łyżeczkę proszku do pieczenia
1 łyżkę papryki ostrej w proszku
1 łyżkę papryki słodkiej w proszku
1/2 łyżeczki imbiru w proszku
garść cząbru
garść czosnku granulowanego
1 łyżeczkę soli
1 łyżeczkę cukru
3 cebule pokrojone w drobną kostkę 
4 pomidory suszone pokrojone drobno
kilkanaście oliwek drobno pokrojonych
1/4 szklanki sezamu
1/4 szklanki słonecznika
1/3 szklanki oleju
1/4 kostki masła
1/4 szklanki gorącej wody

wykonanie:
Ziarna sezamowe i ziarna słonecznika uprażyć na suchej patelni - (ja prażyłam je osobno, ale nie wiem - może i dobrze by się uprażyły razem)..Masło rozpuścić w garnku na ogniu. Suche składniki wymieszać, dodać następnie uprażone ziarna, pokrojoną cebulę, pomidory suszone i oliwki, zalać masłem i olejem. Wymieszać. Zalać wodą i zagnieść ciasto. Wstawić na pół godziny do lodówki, po czym wyjąć, rozwałkować, zrobić dowolnej wielkości i kształtu ciasteczka, wstawić na formę wyłożoną papierem do pieczenia i piec około 30 minut w temperaturze 200 stopni.


ciastka karnawałowe
i karnawałowa kreacja nr 1 (3 mam zaplanowane:-))


2 komentarze: