niedziela, 13 listopada 2011

Pieczone pomidory i papryki i ...pleasure song


pieczone w rzymskim garnku pomidory, papryki, marchewki, cebulki i czosnki..

a z nich i zupa:


i sosy..


i cudowny aromat w domu
a przygotowanie bardzo proste:
na sos pomidorowo-paprykowy i na bazę do zupy potrzeba:
1 kg pomidorów
2 papryki
2 cebule
3 marchewki
1 papryczka chilii (ja dałam dwie i to już było dość hardcorowe, ale jak ktoś lubi pikantne potrawy to jak najbardziej dwie:-)
główka czosnku
przyprawy wg uznania - u mnie majeranek, przyprawa kuchni włoskiej
odrobina oliwy z oliwek do skropienia
garnek rzymski - to podstawa (ale myślę, że te wszystkie warzywa można też zapiekać w piekarniku albo na grillu innym sposobem)










W rzymskim garnku warzywa się pieką przez 1h!(najczęściej) do 2h w zależności od piekarnika.
Jak są już upieczone trzeba tylko je zmiksować..

i wykorzystać
albo jako sos do zup przyszłych, makaronów, lasagne, pizzy, innych potraw wymyślonych i:
wtedy należy zapasteryzować słoiki i wrzucić zmiksowane warzywa do nich i potrzymać w piekarniku nagrzanym do 130 stopni przez 20 minut (ja zrobiłam sporo sosów pomidorowych z dodatkiem chili, cebuli i czosnku i parę sosów pomidorowo-paprykowych)
albo jako podstawę do zupy pomidorowo-paprykowej (i taka zupa znika z garnka w mgnieniu oka:-):
dodać do zmiksowanych warzyw pół litra bulionu mięsnegp lub warzywno-mięsnego lub warzywnego wg uznania i dodać przyprawy świeże, takie jak np. tymianek, pogotować chwilę i.. gotowe pyszne rozgrzewające danie powstaje. samo z siebie prawie:-)
a do tego dowolny podkład muzyczny - u mnie dziś Marianne Faithfull:





2 komentarze:

  1. a dziękuję, dziękuję, trochę się nad nimi napracowaliśmy, ale fajna była to zabawa:-)

    OdpowiedzUsuń