wtorek, 12 lipca 2011

Tarta z brokułami, orzechami i gruszką

zrobiona na podstawie przepisu koleżanki:

składniki:
opakowanie mrożonego ciasta francuskiego
opakowanie mrożonych brokułów
duża gruszka
15 dag sera Błękitny Lazur
10 dag orzechów włoskich
2 jajka
szklanka śmietany 18%
sól
pieprz
gałka muszkatołowa
15 dag żółtego sera

wykonanie:
Brokuły ugotować w osolonej wodzie, ale nie za długo, żeby nie były zbyt miękkie - najlepiej około 6 minut.

Gruszkę obrać, pokroić na kwadraty, ser błękitny lazur zetrzeć na tarce.

Orzechy posiekać.

Jajka roztrzepać ze śmietaną, szczyptą soli, pieprzu i szczyptą gałki muszkatołowej (ja sypię dużo gałki - czubatą łyżeczkę).
Ciastem wylepić formę do tarty pokrytą pergaminem do pieczenia.

Ciasto przykryte warstwą pergaminu podpiec 10 min. w piekarniku.

Następnie można już układać na nim brokuły, ser pleśniowy, gruszkę i orzechy, zalać całość masą śmietanowo-jajeczną.

Zapiekać ok. 30 min w temp. 200°C (brzegi tarty powinny się zrumienić, a farsz zgęstnieć).

Wtedy wierzch tarty należy posypać startym żółtym serem i zapiekać jeszcze ok. 15 min.

Tarta smakuje najlepiej następnego dnia według mnie, jak stanie się bardziej zwarta.

Niestety zapomniałam zrobić zdjęcie gotowej tarty, bo robiłam kilka potraw na raz i popijałam weneckie wino Bardolino nabyte w Winarium Marka Kondrata:-).
Polecam:-)


1 komentarz:

  1. https://www.kobieta.pl/artykul/tarta-z-brokulami-gruszka-i-orzechami
    czemu kradniemy przepisy?

    OdpowiedzUsuń