poniedziałek, 1 sierpnia 2011

Autorska lasagne z kurczakiem, białym serem i dodatkami


Ostatnio jestem duo tematyczna:-) - przyrządzam głównie różnego rodzaju  zapieczone potrawy -zapiekanki, tarty i lasagne oraz gotuję zupy kremy:-). To faza, która mam nadzieję, że mi przejdzie albo raczej rozwinie się.. i będą też inne potrawy:-)
Jak na razie w fazie dania z piekarnika super udane. 
Z zupami jest różnie, choć też w większości są bardzo smaczne, ale jednak "zupa krem z ziemniaków, bakłażana i suszonych borowików" podpatrzona tu - pierwotnie przez chwilę uznana za smaczną, po dodaniu przeze mnie różnych przypraw straciła smak borowikowy (było ich chyba za mało) i została uznana za zwyczajną, do zjedzenia owszem, ale bez rewelacji ...zupę ziemniaczaną - stąd też nie została wstawiona do bloga. 
Jednak zniknęła bardzo szybko z garnka za sprawą dwóch mężczyzn, którzy jej sobie nie żałowali:-), więc chyba też zła nie była:-)

Dziś przedstawiam udaną autorską lazanię (aż mi się prosi, żeby spolszczyć tę nazwę: - lasagne-) powstałą tylko dlatego, że nie chciało mi się jechać na zakupy, tylko postanowiłam wykorzystać wszystko, co miałam 
w kuchni..i dlatego oczywiście, że miałam ochotę coś dobrego zrobić..
w zamyśle miała być wegetariańska, ale Syn stwierdził, że lasagne musi być z mięsem:-), więc uległam..

miałam 1 pierś z kurczaka... która musiała wystarczyć za całe mięso:-) 
a reszta składników to:
płaty lasagne (ja robię tylko dwuwarstwową lasagne ostatnio, więc około max 10 płatów wychodzi - I taka wersja lasagne jest bardziej dietetyczna, a też sycąca)
2 cebule
sos pikantny z papryką Dolmio
puszka pomidorów
4 ząbki czosnku
ser biały twarogowy chudy - średnie opakowanie
pół słoika włoskiego pesto rosso Grand'Italia
śmietana Danone szefa kuchni
sól, pieprz, przyprawa kuchni meksykańskiej, przyprawa do mięs, tymianek, bazylia, oregano
starty ser żółty
1 mozzarella
pół puszki groszku konserwowego


wykonanie:
Pierś z kurczaka pokroić na małe kawałki, obtoczyć w przyprawach i usmażyć na patelni. Do usmażonego kurczaka dodać sos pikantny, puszkę pomidorów, 2 ząbki czosnku i przyprawić do smaku. Na warstwę lasagne wyłożyć kurczaka z sosem pomidorowym, posypać groszkiem, na to kolejną warstwę makaronu. Następnie wymieszać ser biały z pesto, dodać kolejne dwa ząbki czosnku, przyprawić pieprzem i solą, rozsmarować na lasagne, posypać groszkiem, rozprowadzić śmietanę z przyprawą do kuchni meksykańskiej, posypać startym serem. Zapiekać około godziny w temperaturze 200 stopni. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz