czwartek, 22 sierpnia 2013

Makaron na ostro - w orzechach i z brokułem


po odkryciu tego prostego i pysznego połączenia
nie mogę nie powtarzać wykonania tego dania, mimo że zwolenników przybywa niewielu...
choć wegetariański miesiąc mija mi zgodnie razem z Maestro, jest to jedyna jak dotąd niezgodność kulinarna:-), wszystkie inne potrawy, łącznie z kotlecikami ze składników bezmięsnych najprzeróżniejszych są witane pozytywnie..
wierzę jednak, że i to danie zostanie przez niego w końcu - dzięki efektowi powtórzeń i ewentualnych udoskonaleń - uznane odpowiednio:-)

tym razem, fakt, dodałam za dużo makaronu lub za mało orzechów, ale i tak dla mnie to obłędna potrawa.
polecam, szczególnie w opcji al dente dla makaronu i brokuła!

potrzebne składniki:
pół opakowania makaronu razowego
1 brokuł
pół papryczki chilii
1 cebula
2 ząbki czosnku
orzechy włoskie/laskowe
garść bułki tartej
oliwa
sól
pieprz
opcjonalnie:
kiełki brokuła
ser pleśniowy

wykonanie:
Zagotować duży garnek wody z solą i odrobiną oliwy, dodać makaron, na 5 minut przed ugotowaniem makaronu dodać różyczki brokuła, ugotować, odcedzić,
na patelni podsmażyć pokrojoną drobno cebulę wraz z wyciśniętym czosnkiem i papryczką, dodać zmielone orzechy, pokropić oliwą i podsypać bułką tartą, następnie wrzucić na patelnię makaron z brokułami i porządnie wymieszać. 
Podawać z kiełkami brokuła lub zapiec przez chwilę pod warstwą sera pleśniowego.

2 komentarze:

  1. Zabiorę się za to :)
    Jestem po tygodniowym żarciu wegetariańskim - pychota. Objadałam się do nieprzytomności. Niestety, ze względu na chłopaków nie udało mi się skorzystać z kursu gotowania ale zaprzyjaźnione koleżanki podeślą notatki ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba zrobię sobie jutro na obiad...:)

    OdpowiedzUsuń