środa, 20 lipca 2011

Zupa krem z cebuli, selera i pora - eksperymentalna i smaczna..



Dziś chciałam wypromować cebulę!:-)

ale nie zamierzałam powtarzać przepisów znanych na zupę cebulową
tylko miałam ochotę zrobić coś innego na bazie cebuli właśnie..
myślałam o zupie cebulowo-groszkowej, na którą miałam smaka i wizję
chociaż takiej zupy nie próbowałam dotychczas
a
Maestro jednak odradzał połączenie cebuli z groszkiem,
jako, że wg niego groszek za mdły i zabije smak cebuli
tym razem się ugięłam,
ale
cebulowo -groszkową zupę i tak niebawem zrobię:-)

a dziś idąc za smakiem Maestro, kupiliśmy pora i selera
w celu zrobienia zupy na bazie cebuli...

i powstała zupa przedziwna, ale i naprawdę smaczna!
dla mnie jednak nuta smakowa dominująca to seler
nie cebula
więc chyba bardziej to przepis na zupę selerowo-cebulową, nie odwrotnie:-)

składniki:
5 cebul
1 por
1 młody seler
2 ząbki czosnku
pół papryczki hiszpańskiej pikantnej
2 łyżki masła
2 łyżki oliwy
kostka bulionu warzywnego
kostka bulionu drobiowego
kieliszek białego wytrawnego wina
ser Błękitny Lazur
puree ziemniaczane w torebce lub 3 ziemniaki ugotowane w bulionie
trochę przypraw wg uznania - u mnie to kostka suszonej pietruszki, sól i pieprz, szczypta gałki muszkatołowej, szczypta ziół prowansalskich, starty kawałeczek imbiru


do przyozdobienia suszony pomidor i odrobina szczypiorku
pomidor suszony dodany do zupy też myślę, że zrobiłby różnicę i odwrócił proporcję selerową:-)

wykonanie:
5 cebul i pora obrać i pokroić w kostkę. Wrzucić na patelnię na rozgrzane masło z oliwą. Przysmażyć na złoto. W międzyczasie dodać kawałek hiszpańskiej papryczki i 2 ząbki wyciśniętego czosnku. Po kilkunastu minutach dolać na patelnię wino i dosypać przyprawy. W garnku zagotować bulion ze świeżego mięsa i warzyw, lub kostkę warzywną i mięsną wraz z obranym selerem. Po zagotowaniu bulionu wrzucić zawartość patelni do garnka, gotować kilka minut, próbować, przyprawiać do smaku. Zmiksować. Po zmiksowaniu dodać pokruszony ser Błękitny Lazur. Przyozdobić wedle uznania. Smakować!






1 komentarz:

  1. Zainspirowana zupą na bazie cebuli i groszku, przygotowałam dzisiaj na obiad zupę krem na bazie porów i groszku. Pycha!

    OdpowiedzUsuń